Lagu Persatuan Puteri Islam Malaysia

Hari tu ada seorang guru meminta saya menyusun kembali lagu rasmi Persatuan Puteri Islam Malaysia (PPIM). Kerana lagu yang ada pada mereka agak kurang kualitinya (rakaman).

Saya cuba usahakan yang terbaik setakat yang saya boleh untuk membantu pelajar-pelajar untuk lebih bersemangat semasa sesi kokurikulum.

ini hasilnya;



versi 1

lagu puteri islam 2016 (versi a) minus one with melodi (115bpm) 
Tempo 115bpm. mungkin ini tempo asal seperti lagu. main agak-agak sahaja. cuba duplicate sedapat mungkin merujuk lagu asal.

versi 2

lagu puteri islam 2016 (versi b) minus one with melodi (118bpm) 
Tempo 118bpm. saya olah supaya menjadi sedikit rancak dan bersemangat. saya kira tempo 118bpm tidaklah terlalu laju dan terlalu perlahan. takut tak cukup nafas nak nyanyi.


lirik;
Puteri Lebaga Islam riang gembira
Tetap taat kepada Allah dan raja
Berkordan untuk agama dan Negara
Dunia akhirat mendapat bahagia

Berusaha mencari pengetahuan
Berbakti membuat kebajikan
Berlajar mencapai kemajuan
Bersemangat penuh keimanan

Puteri Lebaga Islam riang gembira
Tetap taat kepada Allah dan raja
Berkordan untuk agama dan Negara
Dunia akhirat mendapat bahagia

Maklumat PPIM ;

No comments:

Post a Comment